אודות

מי אנחנו?

ולדי פלטניקוב הינו משרד ייעוץ בטיחות אש והנדסה. מה זה אומר בדיוק? לא בטוחים? 

באתר שלפניכם ישנו פירוט השירותים הניתנים של כל תחומי העיסוק של המשרד החל מתכנון מערכי בטיחות אש (תוכניות בטיחות) להיתרי בנייה או רישוי עסקים, בניית תיקי שטח לפי דרישות כיבוי אש, ביצעו בדיקות אינטגרציה למערכות בטיחות אש ועד לייעוצים מורכבים בתחומי בטיחות אש השונים. בגדול, המשרד פותר כל כאב ראש הקשור בעבודה מול הרשות הכבאות וההצלה בכל רחבי הארץ.

אם אתם בשלבי תכנון פרויקט בנייה, עשו לעצמכם טובה ותתייעצו עם יועץ הבטיחות ממש ממש בהתחלה, בשביל לא לבזבז זמן תכנון ולהתאים תכנון לדרישות הבטיחות מוקדם.

השירותים שלנו

הכנת תיק שטח

לבית העסק

תיק שטח – לא סתם תיק – תיק שמציל חיים

הקמתם מערך בטיחות במקום עסק, אולם כעת נאמר לכם שאתם נדרשים לייצר תיק שטח

וזאת כחלק מהדרישות של רשות הכבאות וההצלה כתנאי לקבלת רישיון עסק.

מהו תיק שטח?

תיק השטח הוא למעשה אוגדן, המאגד בתוכו את המפרט המלא של מערך הבטיחות במקום ואת כל הנהלים שעל פיהם יש לפעול במקרה של חירום, (שריפה/מפגע בטיחותי/אירוע חומרים מסוכנים). תיק השטח צריך להיכתב באופן מסוים, בהתאם לדרישות המפורטות בהוראה מס 503 של מפקח הכבאות הראשי. את תיק השטח יש לעדכן אחת לשנה. במידה ולא נערכו שינויים כלל, יש להגיש הצהרה בדבר.

אלו מבנים מחויבים בתיק שטח?

✔ מרכזים מסחריים
✔ קניונים
✔ מוסדות חינוך
✔ בנקים
✔ בתי חולים
✔ אולמות אירועים
✔ בתי אבות
✔ דיור מוגן
✔ מבני תעשייה
✔ בתי מלון
✔ אולמות קולנוע
✔ אולמות ספורט
✔ אצטדיונים
✔ מוזיאונים
✔ תיאטראות
✔ אודיטוריומים

מהו הבסיס ליצירת תיק השטח?

בטרם יצירת תיק השטח, אנו מגיעים לסיור מקיף במקום:
✔ בוחנים את המבנה ואת התכניות ההנדסיות שלו.
✔ בודקים את המערכות הקיימות: חשמל, גילוי וכיבוי אש, כריזה, מתזים ואחרות.
✔ בוחנים את דרכי הגישה, דרכי המילוט, רוחב המעברים, מדרגות החירום ועוד.

מה כולל תיק השטח?

כל הנתונים הללו לרבות תצלומים, מפרט ונתונים טכניים ייכללו בתיק השטח. התיק יכלול את התרחישים האפשריים למפגעים בטיחותיים/אסונות/תקלות ואת תרחישי הפעולה. וזאת על מנת להבטיח את בטיחותם של העובדים ושל הנוכחים במקום בעת האירוע.

אלו מטרות אנו משיגים באמצעות תיק שטח מקצועי?

✔ התנהלות מסודרת ומאורגנת ככל שניתן לשוהים במקום, בעת מקרה החירום.
✔ הכנת גישה נקייה ככל שניתן לצוותי החירום בצורה האופטימלית ביותר.
✔ מינימום נזק
✔ מינימום נפגעים

הכתיבה של תיק השטח מצריכה יידע, נסיון מול כיבוי אש ומקצועיות בתחום.

לפרטים נוספים ולתיאום סיור מקיף במקום, אנא מלאו את הפרטים שלהלן וניצור עימכם קשר בהקדם.

בדיקת אינטגרציה

הבדיקה שתמזער את הנזק במקרה של אסון

במבנים בהם מותקנים מערכות בטיחות אש כגון: גילוי אש, כיבוי אוטומטי, יש לקבוע משטר הפעלות. 

האם ביצעתם אינטגרציה בין המערכות?

אז התקנתם בבית העסק מתזים, דלתות אוטומטיות, מערכת לגילוי אש ועשן ומערכת כריזה.
אבל:
האם דאגתם לבצע אינטגרציה עבורן?
האם מערכת הכריזה מופעלת ברגע שגלאי העשן מופעלים?
האם הדלתות ננעלות/נפתחות ברגע שפורצת שריפה באחד ממתחמי העסק?

אם התשובה לכך היא לא, הרי שלמעשה ניתן לומר שהשקעתם המון ולחינם.

שכן, אין ערך לכל מערכת לבדה. במקרה של חירום, ישנה חשיבות מכרעת לכך שכל המערכות תפעלנה בצורה מסוימת בהתאם למצב החירום באופן שיקטין את הנזק ויציל חיים. כך למשל, אם מתחוללת שריפה במקום העבודה, השאיפה שלנו צריכה להיות – להגבילה כך שלא תתפשט אל מעבר למקום הנקודתי בו פרצה. סינכרון בין המערכות יסייע להשיג מטרה זו. לשם כך נדרשת בדיקת אינטגרציה במקום. בדיקה שלאחריה יוצרים משטר הפעלות בין המערכות.

מה אתם צריכים לדעת על בדיקת האינטגרציה?

✔ הבדיקה יכולה להתבצע בידי מהנדס בלבד.
✔ הבדיקה נמשכת בין שעה לשלוש שעות, תלוי בגודל המבנה.
✔ בעת הבדיקה נדרשת נוכחותם של אנשי תחזוקת המערכות האחרות.

בסיומה של הבדיקה יוטמע משטר הפעלות יסודי ומקיף שיחול על כל מערכות הבטיחות במקום.

בתי עסק שבוצעו עבורם בדיקת אינטגרציה ראשונית, מחויבים בבדיקות תקופתיות (אחת לשלוש או חמש שנים – תלוי במבנה ובמאפייניו).

בדיקות האינטגרציה ע"י מהנדס הינן
מיידיות ברמת הזמינות.

לפרטים נוספים ולתיאום בדיקת אינטגרציה, אנא מלאו את הפרטים שלהלן וניצור עימכם קשר בהקדם.

נתנו להם לדבר

לקוחות מספרים